Qmail - pridani textu do tela mailu

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Pátek Únor 18 07:49:38 CET 2005

On Thu, Feb 17, 2005 at 11:23:00PM +0100, Petr Vileta wrote:
> Ono to ve firme az tak nesmyslny pozadavek neni. Jiste vite, ze napriklad v
> nastaveni tiskarny lze nastavit, ze se na kazdy list vytiskne banner nebo
> podtisk (vodotisk) a muze to zmenit jen admin. Tim se zajisti
> 1) zvysena spotreba toneru :-)
> 2) ze nikdo si nebude tisknout soukrome veci na firemni tiskarne, protoze to
> bude firemne oznacene.

To mi bude ukradene, kdyz je to soukroma vec. Klidne poslu mail s
vodotiskem mamince i babicce a vytisknu si tam Stoparova pruvodce (nebo
cele LDP od CPressu).

> Ze stejneho duvodu je docela rozumny i pozadavek na pridavani napr.
> kontaktnich informaci o firme do vsech odchozich mailu. Docili se tim
> zejmena
> 1) ze si kazdy rozmysli, zda posle soukromy mail z firemni site

Aha. A co Freemaily?

> 2) at zamestnanec pouziva jakykoliv MUA a ma to jakkoliv blbe nastavene, tak
> se adresa, ICO, DIC, telefon atd. do kazdeho mailu doplni vzdy a nezavisle
> na jeho vuli.

Neni jednodussi ty MUA nastavit spravne?

> Omlouvam se za OT, ale nekdy me "inzenyrske pristupy k problemu" pripadaji
> jako z jineho sveta. Jsem totiz zivnostnik a tudiz jsem podnikatel i
> zamestnanec :-)

To je _velmi_ chybna predstava, protoze MTA nema ani paru o tom, jaka je
struktura toho mailu. Tj. nevi, do ktereho dilu (mate-li treba telo,
HTML variantu a prilohu) ten text prilozit. Jeste horsi to bude, kdyz
budete odpovidat na nejaky mail - pak se automaticky vas podpis muze
pridat do neceho, co vubec neni vase.

Dalsi problem vznikne u digitalne podepsanych zprav, protoze ty nelze uz
modifikovat beze ztraty smyslu podpisu.

Krome toho to odporuje RFC a muze to mit za nasledek to, ze regulerni
odeslany obchodni mail nebude v cili citelny (nepujde treba otevrit).

Mel byste spise pouzit primy kontakt se svymi lidmi a stanovit pravidla.
Pri poruseni pravidel budete vedet, ze vas dany zamestnanec zkousi
podrazit a je lepsi se s nim rozejit.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz