Midnight Commander a UTF-8 a Debian

Radovan Garabik garabik na kassiopeia.juls.savba.sk
Pondělí Únor 21 14:22:42 CET 2005

Martin Duda <duda na lib.cas.cz> wrote:
> Zdravim,
>
> rozhodl jsem se, ze na svem domacim pc-cku vymenim "stary" RH9 za
> Debiana. Protoze woody je prece jenom jiz na desktop trochu zastaraly,
> nainstalil jsem sarge. No a narazil jsem na problem s podporou resp.
> nepodporou utf-8 (cs_CZ.UTF-8) v debianim mc. Tak jsem googlil a
> zjistil, ze mc v debianu utf-8 nepodporuje (ponecham stranou palcivou
> otazku, proc v roce 2005 neni v debianim mc podpora utf-8, kdyz v
> ostatnich distrech - jmenovite rh/fedora/suse - ano :(
> No tak jsem hledal dal a nasel nejaka howto, kde byla rada pouzit rpm-ko
> [...]

no, ja som autor toho howto co odporuca linku na libslang :-)
mam zhruba debian unstable (ale prave libslang som dlho neupgradoval)
a mc mi v utf-8 funguje presne podla spominaneho navodu (len pravda, je
to z asi rok stareho rpm).
V kazdom pripade, ked napises ldd /usr/bin/mc, uvidis s cim je to
linkovane a mozes skusat menit kniznice za tie originalne z redhat
(LD_PRELOAD) a uvidis ktora je ta chybna
(pripadne kedze mas mc skompilovane na suse, rovno odtial zobrat aj mc
aj kniznice)

| Radovan Garabík http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ kassiopeia.juls.savba.sk     |