shaping ssh vs. scp/sftp

Martin Calko calko.martin na cpost.cz
Úterý Únor 22 08:17:35 CET 2005

Resim otazku jak pomoci iptables odlisit ssh spojeni (interaktivni
konzolovou seanci) od scp/sftp spojeni (kopirovani dat). Zna nekdo
zpusob jak odlisit z pozice routeru datove toky uvedenych typu? Jde mi o
to, ze pokud nekdo skutecne pracuje na konzoli potrebuje lepsi odezvu a
mene zatezuje spojeni nez pri kopirovani dat kde nejaka latence navic
nevadi.

Alternativne se nabizi otazka jestli pokud se odliseni jmenovanych toku
rozumne provest neda a otevru pro ssh jeste jiny port nez 22 jak v
konfiguraci zabranim tomu aby na portu 22 neslo pouzit scp/sftp kdyz je
to v ramci tehoz demona.

				Diky za tp