Klony RHEL

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Úterý Únor 22 11:20:20 CET 2005

On Tue, Feb 22, 2005 at 10:33:15AM +0100, Milan Keršláger wrote:

> Je nas dost, aby to nezaviselo na 1 nakladaku.
>
> To same muzete rikat o CentOSu, protoze tam bude ideovy vudce a stejne
> tak chybeji akcionari, kteri zaplati nahradu.
>
> Moje soukrome vyhrady jsem uz prezentoval. Nepredpokladam, ze kazdy bude
> mit identicky nazor a nemyslim si, ze by si to same meli myslet vsichni
> ostatni.

Zapomnel jsem zduraznit, ze vsechny klony jsou v podstate stejne, takze
lze mezi nimi (vicemene bez zadrhelu) prechazet (tj. brat updaty pro
zaklad systemu z jineho zdroje).

Nasel jsem v mailu seznam a probral s Jirkou Kosinou, takze:

TaoLinux   http://www.taolinux.org
  - one man show + kolektiv, otevreny spolupraci
  - rychla reakce na updaty od RH
CentOS     http://caosity.org
  - komunitni projekt (aka Debian)
  - rychla reakce na updaty od RH
White Box  http://whiteboxlinux.org
  - one man show bez kolektivu, uzavreny spolupraci
  - updaty se dost casto velmi zpozduji

Lineox     http://www.lineox.com
  - od komercni firmy, otazka placeni aktualizaci
X/OS Linux http://www.xoslinux.org
  - od komercni firmy, otazka placeni aktualizaci

Rocks      http://www.rocksclusters.org/Rocks
  - smerovani na cluster

Scientific Linux http://www.scientificlinux.org
  - Scientific Linux pro "verejnost"
Fermi Linux http://www-oss.fnal.gov/projects/fermilinux
  - dnes Scientific Linux
Scientific Linux CERN http://linux.web.cern.ch/linux/
  - Scientific Linux s CERN specifickymi vecmi
  - zaklad, ze ktereho vznika Scientific Linux
  - CERN vyrabi distribuci pro fyziky na celem svete
  - vyvoj placenymi lidmi, tj. perspektivni
  - zatim neni aktualni prechod na RHEL4, protoze stale probiha
    portovani prislusnych aplikaci na RHEL3 (aktualni platforma)

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz