technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Libor Chocholaty libor_ml1 na mts.cz
Středa Únor 23 09:51:01 CET 2005

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote (mimo jine):

>	Bohužel zaznamenal jsem právní výklad(y), že GNU GPL je na území
>tohoto státu neplatná, protože odporuje určitým bodům Občanského zákoníku a
>Zákonu na ochranu spotřebitele,... - již jsem ale nenašel vyjádření, zda-li
>jsou neplatná jen sporná ustanovení (jak bych čekal) nebo GNU GPL jako
>celek... Každopádně já coby postižený, bych to rozhodně řešil se svým
>dodavatelem na úrovni v jaké to je (pokud jsem retail, tak GNU GPL a Občan.
>zákoník; pokud jsem firma, tak GNU GPL a Obchod. zákoník) možno řešit dle
>české jurisdikce a GNU GPL.

Ja jsem to cetl taky, ale byl jsem nedavno upozornen, ze tady vstupuje
do hry nejaka mezinarodni umluva, kterou CR ratifikovala a pak GPL na
uzemi CR vymahatelna je, pokud ten soft nenapsal cech. Jenze jeji
vymahani bude asi o neco tezsi nez pomoci Obcanskeho nebo Obchodniho
zakoniku.

Libor