OT - PGP signatury

Martin Hudec corwin na aeternal.net
Středa Únor 23 09:57:22 CET 2005

Ahoj,

On Wednesday 23 February 2005 03:33, Petr Vileta wrote:
> A pokud nekdo nema 700Kc na el.podpis a presto chce podepisovat (pomoci
> PGP), tak at to laskave dava jako *inline*.
> Navrhuji doplnit rules o toto pravidlo:
> PGP signatury jsou povoleny, pokud jsou vkladany metodou inline.

Preposlem ti mail, ktory som ti pisal koncom januara prave ohladne problemu
pgp signovanych sprav na OpenWSS mailliste, ak si pamatas.

Iba doplnim, ze kombinacia Thunderbird a Enigmail (plugin ohladne pgp a pod.)
funguje skvele, cize by som fakt zvazil presun od Outlook Express trpiaceho
vsakovakymi detskymi chorobami k serioznemu mailovemu klientu.

Varianta s elektronickym podpisom samozrejme tiez znie dobre.

Povodny mail v zneni s titulkami :):

Zdravim,

On Sat, Jan 29, 2005 at 03:29:52AM +0100 or thereabouts, Petr Vileta wrote:
> Panove Taker a Martin Hudec,
> mam k vam prosbu. Udelejte neco s vasi PGP signaturou (nejlepe ji
> nepouzivejte), protoze ja ctu maily v Utlouk Expressu a tam mi to dela
> potize. Zprava je prazdna a vlastni text je v priloze ATT0001.TXT a pgp je v
> ATT0001.DAT
> Dost blbe se to cte, protoze musim na zpravu dvoj-kliknout, otevrit prilohu
> v notepadu a nedej boze, kdyz chci odpovidat :-)
> Uz se neco podobneho resilo na new.linux.cz a vyresilo (ovsem nevim jak).

  pgp signatura ma svoj zmysel a preto ju pouzivame :). Inak som
  prekvapeny, ze Outlook s tym robi problemy, dokonca ani moja priatelka
  nema problem citat moju signovanu postu, ale musel som jej vysvetlit,
  ze co ta priloha je zac. Pravdepodobne sa jedna o problem v MIME
  implementacii v niektorych mail klientoch (ci uz web based, alebo
  normalnych). PGP mi ponuka dve moznosti - aktualnu - signatura v
  ramci prilohy - resp. deprecated variantu - inline signing.

  Tazko povedat, ci je to problem na strane pgp alebo mail klientov,
  kazdopadne sa ospravedlnujem za potiaze, ktore som vam sposobil.
  Akurat, ze prosit ma o nepouzivanie signovania mailov (mimochodom
  predpokladam, ze podpisovanie mailov to bude trend v blizkej dobe) je
  asi tak na mieste, ako by bola moja prosba, aby ste nepouzival Outlook
  Express (hlavne zo security hladiska) :). Takze ak vam to neprekaza,
  navrhol by som kompromis - skusim pouzit v ramci testovacieho mailu
  inline signovanie a ak ani to nebude vyhovujuce, tak nebudem v ramci
  tejto konferencie signovanie mailov pouzivat. Suhlasite? :).

        prajem krasny vikend,

        Martin Hudec

  P.S. s tym riesenim to napriklad cesky freebsd mailinglist
  vyriesil tak, ze signovane maily novym sposobom odmieta :).

- --
martin hudec

   * 421 907 303 393
   * corwin na aeternal.net
   * http://www.aeternal.net

"Nothing travels faster than the speed of light with the possible
exception of bad news, which obeys its own special laws."

   Douglas Adams, "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy"