technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Středa Únor 23 10:42:05 CET 2005

Michal Rybárik <mailto:michal na rybarik.sk> wrote:
> pokial ide o pravny narok, neviem ci by presiel a ako by presiel, to
> je otazka na pravnika. ani zakaznik, ani predajca, ani vyrobca ziadne
> GPL nepodpisal, neviem ako by sa na slovensku alebo v cesku na podnet

	To není až zase tak pravda, jak mohu jako výrobce používat něco, co
má jasně stanovená pravidla použití a já s nimi nesouhlasím - přeneseně dle
Vašich slov - jsem je nepodepsal... toto je hooodne přiškrcené, byť právně
možná ohnutelné (bohužel)... (já jsem taky při koupi vozu nepodepsal
usnesení, že budu platit silniční daň a přesto ji odvádím, protože auto
provozuji na veřejné pozemní komunikaci)

> ak to chce niekto riesit, videl by som to na kontakt s FSF, ktory by
> nasledne mohol preverit zdrojaky, ci sa jedna alebo nejedna o
> porusenie GPL, a pripadne kontaktovat Realtek.

	FSF není právní autorita a bohužel kromě několika právníků nemá ani
status soudních znalců apod. (aspoň co je mi známo), tudíž ta je možná
stranou žalovací, ale rozhodně ne arbitrem nebo poradcem a už vůbec nemá
právo cokoli prověřovat, to má a ukládá patřičné autoritě pouze soud... (a
pokud platí to co jsem předeslal o jejím právním statutu, bylo by velmi
napováženou, pokud by ten posudek dal soudce právě FSF, protistrana by to
určitě okamžitě napadla pro neplatnost, nevěrohodnost a dělal by se nový
vyžádaný soudem via soudního znalce, patřičným ústavem při patřičné akademii
věd atd...). FSF samozřejmě v důkazním řízení může předložit cokoli co uzná
(včetně relevantních soudních posudků - jak, když source nedostane a nebude
mít tedy co zkoumat?) za vhodné jako důkaz pro svůj spor, toť vše.