technicky dotaz na GPL kicenci

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Středa Únor 23 13:57:18 CET 2005

	Ahoj,

Daniel Hrbac <mailto:talk na advokati.biz> wrote:
> svatá pravda, ale proč se rozčiluješ. ono, když budeš schopný

	ale já se přece nerozčiluji (psal jsem to naprosto klidně a
vyrovnaně a skrytě jsem doufal, že aspoň jeden opravdový právník se ozve a
třeba mne na kopytech roznese... škoda '-) bohužel souhlasí), jen popisuji
současný právní stav z pozice firmy, která v tom bordelu chce přežít...

> nadefinovat co vlastně budeš dělat tak na půjde napsat
> smlouva. problém
> servisní smlouvy je v tom, že ji nelze kvantifikovat a její výsledek
> uchopit a změřit, nebo tak něco.

	Hmmm... a co výrobek a přímé a nepřímé škody... servisní oblast je
jedna, dodávka systému (jako black-box) a odpovědnost za něj druhá, nicméně
ani jedno nelze (možná neumíme a právníci nám nepomohli:->) dobře uchytit
tak, aby ta smlouva měla alespoň elementární smysl... Samozřejmě servisní a
záruční listy dáváme/máme uzavřené, tváříme se, že je vše OK, ale taky vím,
že je to jen samolibá činnost k ničemu...

> jediná rada, nechávat si podepisovat dodací listy. :-))

	To samozřejmě jde, na druhou stranu mám opravdu rád vyčůranost
některých institucí, které prohlásí za doručenou korespondenci (a tedy se
bere jako berné souhlasné stanovisko), která:
a) se vrátí odesílateli jako nedoručitelná
b) není do 14-dnů po oznámení vyzvednutá

	To se teď netýká jen firem... - jako občan mohu být klidně 14-dní na
dovolené, takže ten souhlas (který bych při zdravé mysli nikdy nedal) jsem
vlastně dobrovolně dal (poučení - nikdy nejezděte na dovolenou delší jak pár
dnů), jako firma jsem musel už mockrát řešit to, že Česká pošta s.p.
doručila bez problémů 100 různých dopisů na adresu, 101 se vrátila s
odůvodněným neexistující adresa, adresát na uvedené adrese nesídli, neznámý
adresát a já nevím co ještě a samozřejmě od 102 písemnosti to bylo zase OK,
až zase do 201...

	Copak tyto věci nelze řešit jiným vhodným způsobem a stát stanovit
jasná a zcela průhledná pravidla hry? Asi toho chci opravdu moc..