technicky dotaz na GPL kicenci

Daniel Hrbac talk na advokati.biz
Středa Únor 23 13:46:47 CET 2005


Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek napsal(a):
> 
> 	A to není názor můj, ale názor několika renomovaných právníků i
> právníků s vlastní pr. kanceláří. Měli jsme snahu vytvořit Servisní smlouvu,
> která by nás v maximálně možné míře chránila coby dodavatele (a tedy
> primárním je pro nás Obchodní zákoník + související předpisy) a zároveň jsme
> zákazníkovi neupřeli jeho zákonná práva, případně další nadstandardní práva
> či záruky (samozřejmě za příplatek), tak jsme dospěli k vzájemnému koncensu,
> že by její vytvoření jednak stálo cifru více jak 100.000,- (to byl hrubý
> spodní odhad, který nebyl příliš reálný), jednak i přes to by byla
> napadnutelná a svým způsobem postižitelná pro obě strany (takže záruky
> vesměs žádné, ochrana dodavatele taky mizivá) - vše by záleželo od výkladu
> článků a argumentací konkrétními paragrafy zákonů při soudním sporu a tomu,
> k čemu se přikloní soud.
> 
> 	Divíte se, že za této situace ty naprosto zbytečně vynaložené
> prostředky nikdo nehodlá investovat a smlouvy se opisují jedna od druhé? (u
> Občanů je to IMHO o trochu průhlednější, ale i tam je spousta možností
> kličkovat)
> 
> 	A co mi pomůže firma s ISO, platně prověřená NBÚ, nabízející on-site
> servis do 4 hodin, když všichni ví, že a) v případě průseru je ta smlouva
> postavená tak, že se holt ta pokuta jednou zacáluje, na stranu druhou je
> de-facto nevymahatelná, jak pro odběratele, tak pro dodavatele, protože
> kličkovat jde takovým nehorázným způsobem, že člověku (neprávníkovi) panenky
> skákají... - stručně - pokud si do smlouvy napíšete, že něco je černé, tak
> to černé zřejmě bude, ale u soudu se může platně prokázat že je to klidně i
> bílé... k čemu takovéto smlouvy...
> 
> 	Bohužel tyto věci spousta lidí ani netuší a žijí v bláhovém domění,
> že jsou za vodou, chránění, smluvně ošetřeni... - počkejte až dojde na
> lámání chleba u soudu, budete zírat s otevřenou pusou, co je v našem právním
> bordelu možné a reálné... (a to bavím jen o oblasti servisních služeb a IT)
> 

lol,

svatá pravda, ale proč se rozčiluješ. ono, když budeš schopný 
nadefinovat co vlastně budeš dělat tak na půjde napsat smlouva. problém 
servisní smlouvy je v tom, že ji nelze kvantifikovat a její výsledek 
uchopit a změřit, nebo tak něco.

jediná rada, nechávat si podepisovat dodací listy. :-))


-- 

Daniel Hrbac
talk na advokati.biz
skype: hrbacdaniel


Další informace o konferenci Linux