technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Miroslav Maiksnar ml na mixi.cz
Středa Únor 23 19:28:18 CET 2005

On Tuesday 22 February 2005 23:39, Michal Rybárik wrote:
> Vo vnutri je modifikovany GPL linux kernel, ktory obsahuje
> proprietarny binarny modul s driverom k wireless karte, GPIO obvodu,
> flash storage device, a podobne, skratka specialitkam chipsetu, ktore
> vanilla kernel neobsahuje. Toto jadro je pouzite vo vsetkych
> zariadeniach s chipsetom Rtl8181, je ich na trhu momentalne hodne pod
> roznymi znackami. Zdrojaky binarnej casti tohto jadra nie su dostupne,
> ani na poziadanie. Jedna sa tu o porusenie GPL, kedze doslo k
> modifikacii GPL kodu, siri sa jeho binarna podoba, nesiria sa zdrojaky
> [...]

Tohle by me zajimalo bliz. Nvidia dodava take binarni ovladace na sve grafarny
-- porusuje tim GPL nebo ne? Prijde mi to jako stejny pripad a zatim jsem
neslysel ze by nvidii nekdo nadaval za porusovani GPL (spis ji lidi chvali,
protoze ma mnohem lepsi ovladace nez ATI).

Myslim si, ze se v takovem pripade nejedna o upravu jadra, ale o vytvoreni
noveho kodu, ktery dokaze jadro prostrednictvim modularity pouzivat/spoustet.
A na to uz se GPL nevztahuje. Takze pokud se veskere upravy kodu tykaji pouze
pridani modulu (at je jenom jeden nebo vice), ktere se daji zkompilovat
zvlast, tak to IMHO neni modifikace kodu jadra.

Mixi