technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Libor Chocholaty libor_ml1 na mts.cz
Čtvrtek Únor 24 10:03:16 CET 2005

Martin `MJ' Mares wrote:

>Hello, world!\n

>Jak jsem psal, jadrem celeho sporu je, jestli prilinkovanim modulu k jadru
>vznikne odvozene autorske dilo, ci nikoliv.

Myslim, ze tohle je ciste akademicka debata. Binarni ovladace jsou
realitou dneska a ja osobne proti nim nic nemam. Potizi s jejich
oteviranim muze byt vic nez jen rozhodnuti nejakeho hlavouna. Treba to,
ze jejich soucasti je firmware tech zarizeni. Dat lidem moznost menit ho
by mohlo byt dost nebezpecne. Treba z hlediska zivotnosti zarizeni
a/nebo zaruky.

Libor

>Kdyby jadro melo nejaky verejny stabilni dokumentovany interface

To by pak uz nebyl Linux ne? ;)

>a modul
>pouze vyuzival tohoto interfacu,

Vzdyt to dela ne? Vola funkce kernelu. Tyto funkce jsou tim interfacem.

>tak velmi pravdepodobne nikoliv. Jenze
>jadro nic takoveho nema, moduly volaji interni funkce jadra

U monolitickeho kernelu je podle me dost obtizne urcit, ktera funkce je
interni a ktera by mela byt soucasti vami zminovaneho interfacu. U
mikrokernelu je to jednoduche.

Libor