Limity pro systemove zdroje

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Čtvrtek Únor 24 13:44:53 CET 2005

On Thu, Feb 24, 2005 at 12:07:57PM +0100, Ogee wrote:
> Dobry den,
>
>   rad bych se zeptal na nastaveni limitu pro systemove zdroje v linuxu.
> Obcas se mi stava, ze pustim na serverovem pocitaci (PC) treba nejaky
> slozity SQL dotaz, coz zapricini, ze PostgreSQL (napr.) vezme vsechen
> cas procesoru a zbytek procesu nema sanci. Nebo se mi podobne stava s
> pameti, ze nejaky proces vezme veskerou dostupnou pamet a server potom
> take nestiha.
>
>    Jakym nejlepsim zpusobem lze jednotlive sluzby (uzivatele pod
> kterymi sluzby bezi) omezit, aby spravne fungovaly, ale nevzaly vzdy
> [...]

Vyuziti CPU muzete ovlivnit pomoci nice. Linux vsak nema moznost
limitovat ve smyslu "max 60% CPU".

Pokud je vsak problemem uzke hrdlo k disku, pak vam v jadre 2.4.x
nepomuze nic. V 2.6.x je to lepsi.

Cili nejdriv bych premyslel o jadru 2.6.x.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz