Limity pro systemove zdroje

Petr Bravenec pbravenec na solartec.cz
Sobota Únor 26 08:43:46 CET 2005

Ogee napsal(a):

>   rad bych se zeptal na nastaveni limitu pro systemove zdroje v linuxu.
> Obcas se mi stava, ze pustim na serverovem pocitaci (PC) treba nejaky
> slozity SQL dotaz, coz zapricini, ze PostgreSQL (napr.) vezme vsechen
> cas procesoru a zbytek procesu nema sanci. Nebo se mi podobne stava s
> pameti, ze nejaky proces vezme veskerou dostupnou pamet a server potom
> take nestiha.

Já se trochu omlouvám za úlet jiným směrem, ale většina SQL dotazů v Pg
se dá
s vynaložením menší či větší námahy přepsat tak, že k dosažení požadovaných
výsledků stačí hrk-hrk na disku... někdy stačí vyrobit index, někdy je třeba
sáhnout po triggerech a funkcích a požadované výstupy generovat už při
insert/update do pomocných tabulek. Pro jednorázové dotazy to může být
příliš velká námaha - ale tam je v pořádku, že se snaží počítač, ne?
Pracujete-li s Postgresem, nevadí, že nemáte "rychlejší" sql server.

Petr Bravenec