technicky dotaz na GPL kicenci

Michal Rybárik michal na rybarik.sk
Pátek Únor 25 00:35:08 CET 2005

CF> A s uvolňováním zdrojáků to zase tak horké taky není. Ty úpravy
CF> GPL komponent provedené výrobcem budou ve většině případů
CF> minimální, pokud vůbec nějaké. A jakýkoliv software napsaný extra
CF> (typicky firmware co se nahrává do RAM wifi karet v tom AP) nikomu
CF> samozřejmě dávat nemusí.

CF> Pokud se tohle výrobci nezdá a nechce uvolňovat ani to, co si
CF> jinak každý může stáhnout na kernel.org a jinde a bojí se, že se v
CF> tom lidi budou vrtat, něco odpálí a pak to budou reklamovat, tak
CF> ať prostě linux nepoužívá. Tečka. Ovšem je otázka, zda-li pak

v tomto ale myslim problem nie je. staci dobre pobrowsovat alebo
poslat par mailov, a viacmenej vzdy sa da zdrojakom GPL softu dostat.
co vsetko som uz ja vygooglil, jajaaj... ;o)

ako vravite, tie zmeny su spravidla minimalne, ak vobec nejake, a
vyrobca nema dovod to nezverejnit, resp. rovno odkazat na kernel.org,
stiahnite si to stamadial, je to rovnake. nie vsetky embedded
zariadenia su vsak 100% GPL, su tam aj proprietarne veci, bez ktorych
plnohodnotny firmware vybuildovat nejde. daju sa sice nahradit, ale k
tomu treba pohnut rozumom, a to je to, co sa niektorym ludom nepaci.

to mate podobne, ako ked ukradli a zverejnili niektore casti zdrojaky
windowsov ci cisco ios-u. hacker v nich najde spustu inspiracie a
citania na dlhe zimne vecery. lamer sa do toho pozrie, skusi build,
zisti ze nieco chyba, kasle na to. s GPL je to podobne, s tym
rozdielom, ze v poslednom stadiu sa na to lamer nevykasle, ale zacne
sa stazovat, ze mu tie zdrojaky nedali komplet a ze sa porusuje GPL.

--
s pozdravom
michal na rybarik.sk