technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pátek Únor 25 10:39:28 CET 2005

Miroslav Maiksnar wrote:
: Konkretne nvidia ma cast ovladace jako volne siritelny zdrojak a cast je
: binarka, takze predpokladam, ze funguje na principu drive zminovaneho
: wrapperu...

	Jo, cili jsme tam kde jsme byli. Jadro je pod GPL, wrapper
je pochopitelne derived work jadra se kterym se linkuje, takze musi byt taky
pod GPL. Tranzitivne se pak dostavame k tomu, ze ta binarni cast je
derived work toho wrapperu a tedy by mela byt pod GPL.

	Kdyztak si prectete ty Linusovy maily ktere jsem odkazoval,
wrappery tam taky zminuje.

: > modul fungujici ve dvou nebo trech verzich jadra a jinde ne (protoze se
: > zmenilo rozhrani pro nejakou interni vec jadra). Odvozene dilo je
: > napriklad, kdyz byste napsal (a siril) dalsi kapitolu do pribehu Harryho
: > Pottera. Ta kapitola je kompletne vase dilo (vsechny vety jste si vymyslel
: > Vy), ale vychazi z nejakeho sveta a z nejakeho pribehu a bez neho nema sama
: > o sobe smysl. Proto je odvozenym dilem a proto se na ne vztahuje autorske
: > pravo autorky Harryho Pottera. Podobne je to s modulem do jadra.
:
: Diky za vysvetleni, uz to zacinam chapat. V takovem pripade by tedy stacilo
: udelat nejakou vlastni aplikaci ktera takovy modul dokaze pouzit (resp.
: napsat knizku o hraci pocitacovych her jmenem Harry Potter jak hraje nejakou
: fantasy adventuru ;) a najednou opet neporusuju GPL (resp. autorska prava J.
: Rowling nebo jak se jmenuje)...
:
: Chci tim jenom rict, ze se vzdycky najdou nejake klicky jak se vyvleknout z
: porusovani nejake licence.

	No, dobre na tom je to, ze "derived work" (odvozene dilo) neni
nijak jednoznacne definovane. Cili pokud nekdo chce distribuovat
proprietarni modul, mel by si byt _velmi_ jisty, ze umi prokazat,
ze jeho prace neni odvozene kernelu.

-Y.