technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Miroslav Maiksnar ml na mixi.cz
Pátek Únor 25 02:41:04 CET 2005

On Thursday 24 February 2005 23:40, Jan Kasprzak wrote:
> [...]
> : > Není to modifikace GPL kódu, ale vytvoření díla, které obsahuje kus GPL
> : > kódu.
> :
> : Tak to mi neni uz vubec jasne. Jak vite, ze ta binarni cast obsahuje kus
> : GPL kodu? To neni mozne napsat modul do jadra aniz by nebyl GPL?
>
>  Dost tezko. Uz jen kdyz pouziva spinlocky nebo jine
> zamykani, tak to jsou inline funkce z hlavickovych souboru, cili GPL kod.
> Pochybuju ze by nVidia nebo kdokoli jiny reimplementoval tyhle veci
> pro sve moduly pro kazde dve nebo tri verze jadra znovu.

Konkretne nvidia ma cast ovladace jako volne siritelny zdrojak a cast je
binarka, takze predpokladam, ze funguje na principu drive zminovaneho
wrapperu...

> [...]
> dilo). Odvozene dilo je kdyz to nemuze existovat samostatne. Cili treba
> modul fungujici ve dvou nebo trech verzich jadra a jinde ne (protoze se
> zmenilo rozhrani pro nejakou interni vec jadra). Odvozene dilo je
> napriklad, kdyz byste napsal (a siril) dalsi kapitolu do pribehu Harryho
> Pottera. Ta kapitola je kompletne vase dilo (vsechny vety jste si vymyslel
> Vy), ale vychazi z nejakeho sveta a z nejakeho pribehu a bez neho nema sama
> o sobe smysl. Proto je odvozenym dilem a proto se na ne vztahuje autorske
> pravo autorky Harryho Pottera. Podobne je to s modulem do jadra.

Diky za vysvetleni, uz to zacinam chapat. V takovem pripade by tedy stacilo
udelat nejakou vlastni aplikaci ktera takovy modul dokaze pouzit (resp.
napsat knizku o hraci pocitacovych her jmenem Harry Potter jak hraje nejakou
fantasy adventuru ;) a najednou opet neporusuju GPL (resp. autorska prava J.
Rowling nebo jak se jmenuje)...

Chci tim jenom rict, ze se vzdycky najdou nejake klicky jak se vyvleknout z
porusovani nejake licence.

Mixi