technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Stanislav Meduna stano na meduna.org
Pátek Únor 25 14:48:29 CET 2005

Petr Vileta wrote:

 > Mam jeden prakticky dotaz. Vyrobim HW zarizeni, rekneme PCI kartu -
 > digitalni voltmetr. Napisu si na to samozrejme ovladac a to pro
 > Windows98/ME, WinNT/2000/XP a taky pro Linux. Rozhodne nechci, aby se
v mem
 > kodu mohl kdokoliv stourat nebo ho menit.

A preco vlastne? Ja rozumiem snahe drzat ako closed-source nejaky
vacsi software, v ktorom su desiatky clovekorokov vyvoja.
Ale co sa tyka hardware tohoto typu, nevidim najmensi dovod
skryvat driver - tam fakt nie je co chranit pred konkurenciou.

 > Takze jaky je licencne cisty postup v pripade binarky pro Linux?

Napisete jednoduchy driver spristupnujuci funkcie vasej karty
a date ho pod GPL. Zarabate na hardware a/alebo na vasom
super vymakanom userspace software, ktory s tym driverom
komunikuje cez ioctl a.p. Ze vas to donuti dat do drivera
len to, co ozaj v kernelspace musi byt, je len a len plusom...

Samozrejme vam tiez nic nebrani dat na kartu procesor
a firmware, ktory s linuxom nema nic spolocne a urobi
tu cast spracovania, ktoru si z hladiska know-how
tak cenite.

--
                                   Stano