technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Petr Balas petr-news na balas.cz
Pátek Únor 25 15:10:16 CET 2005

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> Nejsme naprosto ve sporu, jen bych si dovolil podotknout, že právě
> nVidia má ten svůj driver implementován tak, že má Open source wrapper
> mezi kernelem a binárním (a patenty zatíženým closed source) driverem. Ten
> wrapper je volně k dispozici včetně source na www.nvidia.com. Je otázkou,
> zda-li ten wrapper skutečně obsahuje vše, co dle licence má a zda-li ten
> binární obladač pro všechno volá a používá JEN wrapper a neleze nijak do
> jádra.. => binární ovladač může naprosto spolehlivě žít a pracovat
> samostatně (=> není ani containing ani derived work) bez GNU GPL kódu,
> [...]

IMHO ten binarni nesmysl je vpodstate totozny v ovladaci pro Linux i pro
Windows a pak existuji dva ruzne wrappery - jeden pro Linux a druhy pro
Windows. Dokonce verze pro Windows byla napsana driv. To je docela silny
argument pro to, ze se nejedna o dilo odvozene od Linuxu.

Pokud by ten driver byl napsany jen pro Linux tak uz je situace slozitejsi.

--
Petr Balas (petr at balas dot cz)