technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Petr Balas petr-news na balas.cz
Pátek Únor 25 15:38:02 CET 2005

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> Já neříkám, že se mi to líbí, já se jen domnívám, že GNU GPL verze 2
> nic takového nepožaduje... (a je to zřejmě i stanovisko spousty právních
> oddělení výrobních firem nebo právních kanceláří, které byly na tuto
> analýzu najaty, jinak by těch "průserových" výrobců nebylo tolik a v tak
> různých oborech...)

Ehm ja bych to videl spis opacne. Management zada co ma vyrobek umet,
programatori pouziji GPL veci aniz se tim pochlubi a dostanou premie
za rychly a levny vyvoj. Programatori bud nerozumeji GPL (takze ani
netusi ze neco porusuji) nebo doufaji ze si toho nikdo nevsimne a
nebo ziji nekde v Asii kde bude GNU tezko nekdo vymahat.

Pak si toho nekdo vsimne. Management naprosto netusi ktera bije takze
zacne zatloukat. Po chvili se zorientuje a pokud na ne tlak trva, tak
obcas zdrojaky vyda (napr. LinkSys). Nekteri jsou tvrdi a nic nevydaji
(Kiss a mplayer) protoze je pravdepodobne stejne nikdo nezazaluje.
A nektere firmy proste nemaji kam couvnout protoze k problemu prisly
jak slepy k houslim - Realtech je kdesi v Asii kde ho tezko bude
nekdo zalovat za GPL ale tlak je vyvijen na nekoho kdo pouzil jejich
vyvojovy kit a software - co ti maji delat? Vzdyt ani sami nemaji
vsechny zdrojaky a pokud daji k dispozici to co sami maji, tak zase
porusi licenci podminky toho, kdo jim ho dodal.

A mame presne ten bordel co dneska existuje ...

--
Petr Balas (petr at balas dot cz)