technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Petr Balas petr-news na balas.cz
Pátek Únor 25 15:42:43 CET 2005

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> Chcete říci, že žádná z těch více jak 50-ti licencí OSS kompatibilní
> není taktéž GNU GPL kompatibilní? Ja neříkám nutně, že to celé uzavřu a
> zabetonuju, jen ta licence opravdu nebu GNU GPL... - to přece je možný a
> reálný příklad. A vícelicencování používá dnes snad každý druhý produkt...

Problem je v tom, ze kompatibilita neni reciprocni. Takze BSD kod muzu
pouzit v GPL programu (a tim se tato jeho kopie stava GPL} ale naopak
to neplati.

Svuj vlastni program muzu vydat pod vice licencemi a jeho uzvatel si
pak muze vybrat kteroukoliv z nich.

> Teď se pouštím na tenký led, ale cokoli z toho co se používá při vývoji
> kernelu není derived work?

To spis naopak ne? Ale i tak by se do kernelu musely zapracovat zdojaky
BitKeeperu a to nikdo nedela. Stejne byste mohl rici, ze kernel je odvozeny
od notepad.exe protoze jsem jeden patch upravil v notepadu

--
Petr Balas (petr at balas dot cz)