technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Milan Jurik M.Jurik na sh.cvut.cz
Pátek Únor 25 15:54:15 CET 2005

Preji prijemny den,

On Fri, 25 Feb 2005, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

> 	Chcete rici, ze zadna z tech vice jak 50-ti licenci OSS kompatibilni
> neni taktez GNU GPL kompatibilni? Ja nerikam nutne, ze to cele uzavru a
> zabetonuju, jen ta licence opravdu nebu GNU GPL... - to prece je mozny a
> realny priklad. A vicelicencovani pouziva dnes snad kazdy druhy produkt...

   Vicelicencovane produkty bud GPL adoptovaly pozdeji anebo byli vsichni
Neni problem preklopit napriklad BSD licenci na GPL, ale opacne pouze s
vyslovnym souhlasem autora. GPL je v tomhle smeru velice prisna (a je to
dobre). Je-li to odvozenina od GPL kodu, musi byt i novy celek dostupny
pod podminkami GPL jako takove.
   Pokud prispivate do nejakeho takoveho produktu, musite svuj prispevek
licencovat pod vsemi nutnymi licencemi.
   Nebo mi chcete rici, ze muj kod, licencovany pod GPL, si vezmete, mirne
upravite a zverejnite pod vlastni licenci? To vam umozni BSD, ale GPL ne.

> Ted se poustim na tenky led, ale cokoli z toho co se pouziva pri vyvoji
> kernelu neni derived work? Pokud ano a ma to nejakou souvislost s
> BitKeeperem, jak to, ze to tak muze byt? Ale jak rikam, mozna ted strilim
> uplne vedle.

To je nastroj, jak to muze byt derivative work?

S pozdravem

        Milan Jurik