OT - PGP signatury

Martin Šanda martin.sanda na balustrada.cz
Pátek Únor 25 23:08:52 CET 2005

Dne pá 25. února 2005 02:08 jste napsal(a):
-> > Já sice nevím, co jste před sedmi lety dostal ke skeneru, ale
-> > Pochybuju, že to byl nástroj ve stejné "váhové kategorii", jako
-> > například Zmiňovaný Photoshop. Gimp je možná o něco horší, ale rozhodně
-> > patří spíše sem, než k nedomrlcům, které se zpravidla vyskytují
-> > přiloženy na CD u většiny scannerů.
-> Jmenuje se to MGI PhotoSuite a je to skutecne pouze program na rastrove
-> obrazky, ale je mnohem ovladatelnejsi nez Gimp. Pokud potrebuji neco
-> vektoroveho, pouziju Corel nebo Adobe, ktere jsou ale o tridu vyse, nez
-> Gimp.

Tuhle záležitost jsem dostal ke scanneru taky (MGI PhotoSuite II CE) a když
jsem to pokusně nainstalil na jedny Widle, tak to tam zůstalo asi čtvrt
hodiny. Ten program na mě onehdy působil dojmem, že jediné co umí pořádně je
(díky naprosto zhůvěřilým a zbytečným animacím) žrát systémové prostředky.

Mluvíme o tom, co všechno daný program umí, nebo o tom, jak snadno je
ovladatelný? To jsou dosti rozdílné věci!
Pokud srovnáte MS Word a Adobe PageMaker, tak ovladatelnější je bezpochyby
Word, ale knížky bych v něm rozhodně nesázel.
Nebo ještě triviálnější příklad: Pokus srovnáte TeX a T602, tak ovladatelnější
je určitě T602, ale V tom by sázel knížku už opravdu pouze šílenec...

Jo a jen naokraj. Gimp je _bitmapový_ editor. Vektorové obrázky po něm chtít
nemůžete. To, že CorelDRAW umí všechno (a IMHO nic pořádně) neznamená, že to
tak musí dělat všichni...

-> > Problémy které popisuje zjevně svědčí o tom, že jste Gimp používal ve
-> > Windows, protože snad každý uživatel Linuxu běžně používá několikero
-> > pracovních ploch (já jich mám šest) a tudíž na vámi popisovaný problém
-> > naprosto nenaráží...
-> Tady nejde o to, ze widle umi nebo neumi vice pracovnich ploch. Mam
 grafiku -> Nvidia a diky jejimu driveru to umi vice ploch. Jenze na co mi to
 je, kdyz -> vidim vzdycky pouze jednu plochu? Jedine, co by pro me bylo
 pouzitelne, at s -> Gimpem nebo cimkoliv jinym, je mit fyzicky 2 monitory.
 Na jednom mit okno s -> vytvarenou grafikou a na druhem panely vsech
 nastroju a klidne i v -> samostatnych oknech. A samozrejme by mys musela byt
 schopna prejizdet -> plynule z jednoho monitoru na druhy. I tohle widle umi,
 ale takovy zpusob -> prace mi nevyhovuje.
-> Jinymi slovy, kdyz neco delam (obrazek, textovy dokument...), potrebuji
-> videt *soucasne* vytvarenou praci i vetsinu potrebnych nastroju. Kdyz to
-> prirovnam k praci na obycejnem stole, tak kdyz budu opravovat budik, tak
 ho -> mam pred sebou na stole a vsude okolo nej si rozlozim potrebne naradi.
 -> Nebudu se pro kleste otacet na zidli, pro sroubovak chodit ke 2 metry ->
 vzdalene policce a pro lupu do vedlejsi mistnosti. Chci mit vsechno po ruce
 -> a pred ocima.

A kdo vás nutí mít okno s editovaným souborem přes celou obrazovku? Já bych to
tak taky nedělal!
Já taky nepracuju tak, že bych měl na jedné ploše editovaný obrázek a na jiné
nástroje, to je přirozeně kravina, ale je šikovné mít na jedné ploše otevřený
Gimp, na druhé spuštěný prohlížeč, na třetí webeditor, na čtvrté otevřený
mail klient, na páté třeba konzoli nebo filemanager...
Je to krásně přehledné, protože dole na liště mám nejenom náhled všech ploch,
ale taky všechny spuštěné aplikace.

Věřte mi, kdybyste pár dní pracoval s vícero plochami, připadal by jste si pak
v systému, který to neumí jako bezruký. Když někdy musím pracovat ve Windows,
tak mi ze všeho nejvíc chybí právě ty plochy...

Jo a o Gimpu ve Windows a pracovních plochách bylo cosi na
http://www.gimp.cz . Mám dokonce pocit, že existuje nějaký modul, který Gimp
pod Widlema "naučí" pracovat v jednom okně. Jo a taky se tam píše, že (tuším)
Photoshop pro Mac taky pracuje v několika oknech. To, že ve Windows má okno
jenom jedno je tím, že by těch několik oken bez vícera ploch dělalo
problémy...

-> > Chtělo by se říci, že když používáte systém, který neumí ani tak
-> > základní věc, jako je práce s vícero pracovními plochami, není to chyba
-> > Gimpu ale vaše...
-> Videl jsem militantniho linuxare pracovat s Gimpem. Pred ocima mel
 rozdelany -> obrazek (pres celou obrazovku) a kreslil caru. Pak chtel
 nakreslit ctverec -> s vyplni. ALT+F2, vybral nastroj, ALT+F3, vybral barvu,
 ALT+F1 a kreslil. -> Kdyz totez delam ja, tak najedu mysi vlevo na nastoje,
 kliknu na ctverec s -> vyplni, najedu o kousek niz, kliknu na barvu a
 kreslim. Na vsechno mi staci -> 1 ruka a tou druhou muzu pit kafe a kourit
 :-)

Něco takového slyším poprvé, ale pokut to někomu vyhovuje, tak proč ne? Na
Linuxu se mi líbí, že si každý může vybrat co mu vyhovuje...

Ti, co si myslí, že existuje jediný správný postup sídlí v Redmondu. Běžte si
stěžovat tam ;o)

-> > Je to asi takové, jako byste se rozčiloval na program, který umí
-> > používat mulitasking, protože váš skvělý system nic takového nezná...
-> Me proste vadi filozofie nekterych programatoru, kdy hlavni program otvira
-> dalsi sva podokna mimo hlavni okno.

Milý příteli, točíme se v kruzích...

Proč myslíte, že to ti zlotřilí programátoři dělají?
Že by si tím zjednodušovali práci?
A nebo si myslíte, že programátoři, kteří vytvořili Gimp ho nepoužívají?
A proč by ho potom vyvíjeli?

Končím a jdu dělat něco užitečného ;o)

--
S přáním mnoha dobrých věcí
Martin Šanda

Student DU na FF UK: http://udu.ff.cuni.cz
Redaktor časopisu Bratrská rodina: http://www.cb.cz/rodina/
HomePage: http://www.balustrada.cz/osobni/
Nezavirováno -> mým operačním systémem je Linux
Mýlí se jen ten, kdo ví, co chce.
                                                         Georges Braque