technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Stanislav Meduna stano na meduna.org
Pondělí Únor 28 09:03:41 CET 2005

Petr Vileta wrote:

> Napriklad to (neni to muj pripad), ze vyrobce takoveho voltmetru pouzival
> 12bitovy A/D prevodnik, ale pomoci jednoducheho pridaneho obvodu byl schopen
> merit 13-bitove hodnoty.

A dufam ze ako je dobrym zvykom prave u lacnejsich vyrobkov,
to cele v prostredi sumu ktory z toho tak ci tak zo 3-4 bity
zobral :D

> Kdyby zverejnil svuj driver, tak konkurence bez
> reverse ingeneeringu 4 vrstveho tistaku na tu fintu prijde :o)

No.. bud sa s tym pochvalite a potom konkurencia vie ze
musi reverse-engineerovat bud ten plosak, alebo ten driver.
Alebo sa nepochvalite a potom to nevie ani zakaznik :D

> Jasne, jenze jde i o zaruku. Napriklad z nejakeho duvodu bude nutne
> minimalni cas mezi snimanim hodnot rekneme 20 mikrosekund. Kdyz zverejnim
> driver, tak si ho zakaznik upravi, snizi tuto hodnotu na 10 mikrosec a bude
> reklamovat udajnou malou presnost mereni.

No a? Proste neopravnena reklamacia s nahradou vzniknutych
nakladov.

> Nebo se mu povede nejaky obvod prehrat a znicit.

Toto je ale od licencie nezavisle. Vas hardware nie je GPL -
takze zdrojak moze byt sice plne otvoreny, ale nic vam
nebrani napisat ze zaruka na hardware plati iba v pripade
nemodifikovania driveru. A ak este do toho GPL driveru
napisete poznamku, ze je to fakt navrhovane iba na
20 us...

> Viz vyse. Ja jim to usnadnuji a zlevnuji. Kup co nabizim za levnou cenu a
> nevrtej do toho, nebo si vrtej, ale nereklamuj nebo si poradne priplat.

Ani nie. Vy to zlacnujete sebe, nie tym zakaznikom :)
Pre mna ako zakaznika ma hodnotu aj to, ze to mozem pouzivat
bez toho aby som bol viazany na konkretnu verziu linuxu.
A ze ked vy ten voltmeter prestanete o rok-dva podporovat
(pripadne skrachujete, ...), nebude neskor neprekonatelny
problem rozchodit ho s jadrom verzie 2.8.23 :) U open-source
fakt nejde len o cenu...

--
                                        Stano