technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pondělí Únor 28 12:55:59 CET 2005

Jan Houstek <mailto:jan.houstek na mff.cuni.cz> wrote:
> odvozeny od toho wrapperu, takze na zaklade GNU GPL licence jej pouzit
> nemuze, cili si budete pro nej udelit vyjimku, napr. dualni licenci :)

	Provedení tohoto postupu je už jen technická ekvilibristika...:-)

Je ale s podivem, jak jednoduše jde GNU GPL obejít... wrapper vydám pod GNU
GPL, protože musím (odvozené dílo), ale mohu ho vydat i pod jinou licencí
(diální licence apod.)... - další dílo vydám pod svou licencí v souladu s
druhou (ne GNU GPL) licencí wrapperu a jsem z obliga...

	Uvědomujete si, co jsem právě řekl? Že libovolný GNU GPL kód, který
chci použít, mohu velmi jednoduše tímto wrapperem "přelicencovat" jednoduše
proto, že ten wrapper nemusí být funkční kód, ale pouze volání původního
kódu (= stejné funkce, stejné parametry, jen jiný jmenný prostor)...

	Spíše by mne zajímalo, jak se GNU GPL dívá na ty duální licence
(vím, že je nepostihuje, ani neřeší), je v mé předchozí úvaje nějaká logická
trhlina za přepdokladu, že přijmeme fakt že existují a používají se duální
licence, byť si o nich myslíme cokoli?