technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pondělí Únor 28 13:25:25 CET 2005

Ctirad Fertr <mailto:phanatic na volny.cz> wrote:
> Jak obejít ? Pokud ta binárka neobsahuje žádný GPL kód, tak o
> žádném obcházení
> nemůže být řeč. Pokud ho obsahuje, tak mi nepomůže ani deset wraperů.

	Binárka = driver, jak ho dostanu do Linux kernelu aniž bych volal
kernelové funkce/služby? Zastánci fanatického přístupu a určitého výklad
odvozeného díla tvrdí, že to nelze udělat jinak než odvozenou prací... -
nesouhlasím a připadá mi to absurdní...

	Driver nemá s Linuxem nic společného, vykonává nějakou práci bez
ohledu na OS, jediné, co ho s konkrétním OS/kernelem spojuje je přístup ke
komunikačnímu rozhranní počítače - IRQ, Porty, různé sběrnice... - bohužel o
tom musí (alespoň v případě modernějších OS) nějak OS informovat co hodlá
dělat a jaké zdroje používá...