technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Milan Jurik M.Jurik na sh.cvut.cz
Pondělí Únor 28 13:54:32 CET 2005

Preji prijemny den,

   OK, tak jinak. V pripade toho, co tu uvadel pan Vileta (ochota
podporovat vice platforem, protoze se to hodi vice zakaznikum, takze toho
vice prodam...), se nejedna az tak o dolovani na ukor jinych (dost rozdil
oproti vyrobcum "hracek", kde by uziti NetBSD prineslo tvurcum sice pravni
cistotu, ale komplikace), ale co je za problem uznat pozadavek tvurcu
Linuxu - klidne si dodavej ovladace, ale musi byt pod GPL? Proste, oni
neco nabizeji za nejakych podminek. Ber nebo neber, tva volba. A furt
dokolecka..... Take se uspesne vyhybam sajrajtum z dilen firmy nVidia a
jako jeden z duvodu beru to, ze bez jejich closed source ovladacu ma
jejich HW problemy.
   S pozdravem

         Milan Jurik

P.S.: Proc MS certifikuje ovladace (za nemale finance a s pristupem k
jejich zdrojovym kodum)? Ze by proto, ze za valnou vetsinu nestabilit
mohou ty closed source ovladace, ktere prasi (kryti tim closed source)
kvaziprogramatori? Vzdyt vy se tu usilovne snazite obhajovat presne opacny
smer, nez ktery Linux spoluvynesl na vysluni.