technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pondělí Únor 28 14:18:22 CET 2005

Milan Jurik <mailto:jurikm na bobek.sh.cvut.cz> wrote:
> neco nabizeji za nejakych podminek. Ber nebo neber, tva volba. A furt

	Kdyby byl svět uniformní, pak by pro tento názor určitě bylo místo.
Bohužel jakákoli firma (o jedinci teď nemá smysl diskutovat) se může
ocitnout v situaci, kdy na jednu stranu chce dále používat něco s čím má ty
nejlepší zkušenosti (nějaký HW + ovládání) a na stranu druhou je nucena/chce
(Linux je prý o svobodě, alternativách...) někde použít nějakou platformu.
Udělá to, že jde za svým dodavatelem s požadavkem... máme Vás rádi, jsme
spokojení s vaší výrobou, servisem atd. a rádi bychom Vaše řešení nasadili v
prostředí Linuxu.

	A ejhle ono se v tu chvíli výrobci vlastně sděluje (aniž to některé
z těch dvou stran vlastně tuší - a garantuju Vám, že to dneska tuší
málokdo!) - podporujte Linux a dejte nám (a všem, kdo si to řešení
koupí/získají) k dispozici své rodinné stříbro.

> firmy nVidia a
> jako jeden z duvodu beru to, ze bez jejich closed source ovladacu ma
>    jejich HW problemy. S pozdravem

	Mohu vědět jaké 3D akcelerátory používáte, aby byly v souladu s Vaší
filosofií? Bez urážky, ale ten maximálně 3-4 pól spolu s mizernou 3D
podporou v X.org či XFree86.org implementací je k ničemu. Grafický GPU si
nekupuji na to, abych tam běhal 80x24 - na to mi stačí Herkules (jako že ho
mám stále doma a funkční)... - který dodavatel 3D akcelerace je u Vás na
výsluní a chová se dle vašich představ? Já o žádném nevím.

> kvaziprogramatori? Vzdyt vy se tu usilovne snazite obhajovat
> presne opacny
> smer, nez ktery Linux spoluvynesl na vysluni.

	Dle mého názoru to výsluní ještě není tak jednoznačné (byť některé
segmenty dobil, o některé další se snaží), právě s ohledem na rostoucí
napětí ohledně licencí a licencování a to, že ten nejspornější moment -
odvozené dílo - není uspokojivě definován (z právního hlediska)... (spor SCO
vs. zbytek světa je jen kamínek do mozaiky) a navíc si myslím, že to, co do
dnešní podoby Linux vyneslo bylo dost něco jiného, než co popisujete Vy.