technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Pondělí Únor 28 14:53:47 CET 2005

Milan Jurik <mailto:jurikm na bobek.sh.cvut.cz> wrote:
> Presne tuhle reakci jsem cekal :-) A moje je asi take
> ocekavana. Pro 3D
> akcelerovane gamesky mi prekvapive staci klasicky Matroxi
> G550 (stale jsou

	Nemaje Matroxe se táži - ten OSS driver využívá kompletní škálu možností dotyčného HW nebo to de-facto degraduje na VESA 2.0 zařízení + pár urychlených operací BitBlt, block copy apod.? Touto otázkou jsem mimo jiné chtěl sdělit to, že své investice dopředu rozvažuji a když něco kupuji, vím proč tak činím právě s ohledem na parametry a možnosti a ne líbivou reklamu (BTW já svou pouť zatím ukončil u GeForce 5600FX, taky dávno out-of-date GPU).

> Stabilita? Bezpecnost? Variabilita nasazeni? Dlouhodoba vyhodnost
> investice? Myslite si, ze closed source ovladace jsou pro

	Kolik z těchto bodů má na svědomí "vynucování" GNU GPL a kolik naprosto jiné vlivy? Neříkám, že GNU GPL v tom nemá prsty vůbec, to by bylo odvážné tvrzení, ale closed source driverů je kolem nás mraky, jejích úroveň známe, kernel vývojáří prskají a uživatelům je to putna... - taky obrázek:-) A špatného výrobce nezachrání GNU GPL ani komerční licence....

> opustit. Ne vsechny
> tankuje cena.

	S tím nesouhlasím, ačkoli pod tímto pojmem si nepředstavuji počáteční investiční náklad, ale TCO... A bohužel za současného stavu je sice počáteční investice mizivá, to TCO není ani zdaleka tak jednoznačné ve prospěch Linuxu... (a studie MS mohou být jakkoli zmanipulované, v jedné věci mají pravdu, byť ne v absolutním číslu)