technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Milan Jurik M.Jurik na sh.cvut.cz
Pondělí Únor 28 15:18:48 CET 2005

Preji prijemny den,

On Mon, 28 Feb 2005, Pavel Janousek wrote:

> 	Nemaje Matroxe se tazi - ten OSS driver vyuziva kompletni skalu
> moznosti dotycneho HW nebo to de-facto degraduje na VESA 2.0 zarizeni +
> par urychlenych operaci BitBlt, block copy apod.? Touto otazkou jsem
> mimo jine chtel sdelit to, ze sve investice dopredu rozvazuji a kdyz
> neco kupuji, vim proc tak cinim prave s ohledem na parametry a moznosti
> a ne libivou reklamu (BTW ja svou pout zatim ukoncil u GeForce 5600FX,
> taky davno out-of-date GPU).

Nu, vzhledem k tomu, ze si uzivam veci jako tuxracer (vyse fakt nesaham,
jen nejake ty gamesky :-), dokonce i ty od Loki a LGP zaplacene) bez
problemu, tak bud:

1) je Matrox ve 2D operacich opravdu brutalne vykonny a tvurci toho
ovladace jsou opravdu dobri v SW emulaci 3D operaci

2) nebo tam to, co potrebuji pro tyhle hratky skutecne je

3) nebo oboji :-)

Nejsem sam, kdo je spokojen s podporou G550 v Linuxu a jen smutne koukam,
kam byl Matrox dotlacen v oblasti Parhelie.

Jinak, navrat na Wolfenstein tam take funguje bez problemu (nic jineho
nabidnout nemuzu, zvireci Doom 3 je mi cizi). Jo, vlastne, jeste nejake
demo novejsich UT jsem na tom poustel, take si to nestezuje.

> 	Kolik z techto bodu ma na svedomi "vynucovani" GNU GPL a kolik
> naprosto jine vlivy? Nerikam, ze GNU GPL v tom nema prsty vubec, to by
> bylo odvazne tvrzeni, ale closed source driveru je kolem nas mraky,
> jejich uroven zname, kernel vyvojari prskaji a uzivatelum je to putna...
> - taky obrazek:-) A spatneho vyrobce nezachrani GNU GPL ani komercni
> licence....

   A vysledek? Jak casto se objevuji problemy s nForce v linux-kernel? A
tech closed source driveru kolem nas mraky nejsou, nastesti :-)

> 	S tim nesouhlasim, ackoli pod timto pojmem si nepredstavuji
> pocatecni investicni naklad, ale TCO... A bohuzel za soucasneho stavu je
> sice pocatecni investice miziva, to TCO neni ani zdaleka tak jednoznacne
> ve prospech Linuxu... (a studie MS mohou byt jakkoli zmanipulovane, v
> jedne veci maji pravdu, byt ne v absolutnim cislu)

Hehe, krasna definice TCO:

http://www.webopedia.com/TERM/T/TCO.html

A pro Vas specialne, ne vsechny zajima magicke virtualni TCO :-)

S pozdravem

          Milan Jurik