technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Pondělí Únor 28 14:58:38 CET 2005

Ctirad Fertr <mailto:phanatic na volny.cz> wrote:
> Naopak, rozeberte to. Nějaký konkrétní příklad by to chtělo.

Vzhledem k tomu, co GNU GPL verze 2 chrání, svým způsobem určitou část
takovéto špionáže legalizuje a dokázat toto (špionáž, eufemisticky řečeno
inspirování se) je nereálné.

> A v čem si odporuji ?

	Protože je to zase black box, který musím nějak uchodit, jednou jsem
tam použil nějaký skutečný komerční RealTime OS (protože nic jiného jsem k
dispozici neměl a celé to udržuji a rozvíjím 10-15 let), jednou RTLinux... -
budete jako vývojář schopen prokázat, že ta "Linuxová verze" black-boxu není
odvozené dílo? Pokud ano,jakým směrem by Vaše argumentace nabírala směr, já
v tom východisko zatím nevidím...

> [...]
> nic a to právě nesmí. Pokud by ovšem napsal nějakou FAQ, kde by
> vypsal použité GPL komponenty a linky na jejich homepage, tak by
> naprosto
> korektní a čisté. Co
> myslíte, že v tom wifi AP asi je ? Nějaký vhodně zkompilovaný linux
> kernel pro MIPS nebo ARM architekturu, pár běžných utilitek,
> knihoven a loader, co
> nacpe binárku licencovanou od výrobce použitého wifi čipsetu
> do RAM toho
> čispetu. Derived work tedy prakticky žádný. Když to takhle

	Zrovna v oblasti WiFi AP to někteří udělali, dokonce s popisem na
webu, přesto byli pořád ti špatní... -