technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Pondělí Únor 28 15:57:09 CET 2005

Dne po 28. února 2005 14:58 Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek napsal(a):
> Vzhledem k tomu, co GNU GPL verze 2 chrání, svým způsobem určitou část
> takovéto špionáže legalizuje a dokázat toto (špionáž, eufemisticky řečeno
> inspirování se) je nereálné.

A kdo Vás nutí cpát nějaké vaše supertajné knowhow do jakéhokoliv GPL kódu ?
Když to uděláte jako samostatnou aplikaci, která poběží v userspace, tak ten
kód není o nic méně utajený, než když ten firmware bude celý binární a bez
Linuxu.

A vůbec, ta představa, že něco zůstane hrozně neprůstřelné, když to to bude
jenom binárka, je úsměvná.  Pokud tam bude skutečně něco, co bude konkurenci
stát za špionáž, tak to rozlouskne tak jako tak. Pro dobře placený tým s
dobře vybaveným etchnickým zázemím je disassemblování nějaké ROMky a
analyzování HW v podstatě sranda.

> 	Protože je to zase black box, který musím nějak uchodit, jednou jsem
> tam použil nějaký skutečný komerční RealTime OS (protože nic jiného jsem k
> dispozici neměl a celé to udržuji a rozvíjím 10-15 let), jednou RTLinux...
> - budete jako vývojář schopen prokázat, že ta "Linuxová verze" black-boxu
> není odvozené dílo?

Doufám, že mluvíte stále o software. Operační systém nebo chcete-li firmware
toho blackboxu bezesporu odvozené dílo je, pokud je postaven na bázi linuxu a
gpl programů. Nicméně pokud obsahuje i nějaké komponenty napsané from scratch
nebo licencované od třetích firem (typicky právě firmware pro ta wifi rádia),
tak ten samozřejmě odvozené dílo není a nikomu ho dávat nemusíte.

> 	Zrovna v oblasti WiFi AP to někteří udělali, dokonce s popisem na
> webu, přesto byli pořád ti špatní... -

To je ale problém těch lidí, co si to myslí a nikoliv výrobce, můj nebo Váš.
Pro mě je to naprosto korektní.

Ctirad