technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Martin `MJ' Mares mj na ucw.cz
Pondělí Únor 28 15:38:11 CET 2005

Dobry den,

[...]
> proste rozhodne cely ovladac vydat pod GPL s tim, ze vydelavat bude jen
> na vyrobe a prodeji HW a obsluzneho SW, pripadne customizaci atd. A cely
> zivot bude spat s neprijemnym pocitem, ze nekdo muze z driveru pochopit,
> jak funguje ten HW a "obslehnout" ho, cimz mu ze stribra udela bronz
> nebo mozna jeste min.

to mi osobne prijde jako ucebnicovy priklad stihomamu cili paranoii.

Na vetsine HW, ktery se prodava, neni nic vyjimecneho, co by si konkurence
nemohla vcelku snadno vyvinout sama. A pokud tam neco takoveho je, konkurence
ma dost motivace k tomu, aby si to vystourala i z binarky ovladace. Neni na
tom nic tezkeho.

Konec koncu docela bezne se stava, ze se nekomu binary-only ovladace znelibi
natolik (naprikad proto, ze nema i386, nybrz Sparc), ze je rozlusti a napise
driver pod GPL. Veni, vidi.

> Vyhody a nevyhody obeho uz tu byly nekolikrat do podrobna popsane. Ja,
> jako optimista, bych treba cekal, ze mi nekdy nekdo posle patch se slovy
> "hele, tady ti posilam opravu toho tveho driveru, ted to ze stribra dela
> rovnou zlato".

Nabizi se napriklad srovnani originalnich driveru na sitove karty
s jejich open-source verzemi, ktere jsou obvykle vyrazne rychlejsi.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj na ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
The number of UNIX installations has grown to 10, with more expected.  (6/72)