technicky dotaz na GPL kicenci - ako to teda je

Petr Balas petr-news na balas.cz
Pondělí Únor 28 20:14:16 CET 2005

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> Navíc to, co jste prohlásil o dvojím licencování kódu si myslím až
> tak zcela neplatí (a nebo jste to příliš zjednodušil a tak generálně to
> tvrdit nelze, těžko říci) - jako příklad bych uvedl dřívější (verze okolo
> 2.X) licenční nabídky knihovny Qt (nativní GUI framework KDE od začátku) -
> v Linuxu měla naprosto jinou podobu než v MS Windows.

No on se ve skutecnosti az zas tak moc nelisil. Byli i nadsenci, kteri vzali
onu X11 verzi a zacali ji porotovan na nativni Windows. K dohledani nekde
na http://kde-cygwin.sourceforge.net/

> Dokonce jsem četl
> vyjádření v tom smyslu, že kdybych využil "Linux" like licenci Qt (free) a
> via cygwin jsem to běhal v MS Windows, tak se dopouštím přečinu, protože
> pro použití této knihovny v MS Windows byly jiná pravidla a jiná licence
> (za penízky samo sebou). A přitom jediné co jsem udělal bylo, že jsem
> místo gcc vzal kompilátor mingw nebo obdobný, source zkompiloval (IMHO i
> bez OS závislých #define apod.) a chtěl v "cygwin boxu" provozovat v MS
> Windows.

Toto pochopitelne bez problemu slo. Zrada byla jinde - pokud jste si koupil
Windows verzi QT, tak jste se prijetim licencni smlouvy zavazal neportovat
free verzi z X11 na Windows.

--
Petr Balas (petr at balas dot cz)