Apache - kodova stranka

Peter Cernoch pcernoch na volny.cz
Pondělí Leden 3 11:41:48 CET 2005

Mozna jsem mel jeste uvest ze "experiment" bezel na linuxu a s mozillou.
Jeste to overim a podivam se po specifikaci - ted ale nejsem
na linuxu takze to budu moci udelat az pozdeji a dam vedet.

> Znovu a znovu: meta element http-equiv slouží pouze jako náhražka pro
> případy, kdy nemůžete poslat odpovídající hlavičku v HTTP odpovědi.

Takze tomu mam rozumet ze prednostne se bere nastaveni
serveru a jen kdyz toto neni dostupne tak se vezme
v uvahu element z dokumentu ktery posilam?

Pak by to tedy vse vysvetlovalo.
Ale myslel jsem ze server jen slepe posila co se po nem
zada a na nejake zpracovani dokumentu je potreba skriptovat atd.

> textových typů přidával daný charset. Apache nezkoumá (pomineme-li
> moduly typu mod_czech nebo mod_mime_magic) obsah toho, co posílá.

Prominte, ale myslim ze tato cast neguje predchozi.
Jestli obsah nezkouma, tak nemuze rozlisovat jestli
poslat sve nastavene http-equiv (a v mem pripade tedy i
nahradit to puvodni v odesilanem souboru) nebo -- kdyz toto
standartni neni zadano v konfiguraci -- pouzit to z dokumentu.

> Zobrazovaly se správně i předtím. Když prohlížeči řeknete, že dokument
> je v iso-8859-1, je zcela správné, že ho tak zobrazí. Opačné chování
> (typické pro MSIE) je příčinou katastrofálního stavu webu jako celku.

:-)
Ano, kdyz to berete z tohoto pohledu tak mate pravdu.

Ale ve sve naivite jsem predpokladal ze bude platit (jak jsem si
u linuxu zatim vsimnul) ze standardni nastaveni (to v httpd.conf)
se bere v uvahu jen kdyz neni specifikovano uzivatelske nastaveni
(tedy to v odesilanem dokumentu).
Jinak by to totiz melo smysl jen pri prekodovani za behu.

> Zmatené a nelogické vám to možná připadat může, ale jen proto, že jste
> si nepřečetl tu specifikaci. Tam je zcela jasně a logicky popsáno, jaký
> je vztah hlaviček odpovědi a toho, co je v meta elementech http-equiv.

Slibuji ze se polepsim a podivam se po tom :o)

Doufam ze to najdu v dokumentaci k baliku ktery jsem nainstaloval...