Apache - kodova stranka

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Neděle Leden 2 14:32:54 CET 2005

On Sun, Jan 02, 2005 at 01:21:09PM +0100, Peter Cernoch wrote:
> Moc se v techto vecech nevyznam, ale prednedavnem jsem
> zacal experimentovat s apachem (v2) a jestli si dobre
> vzpominam, tak dokud jsem v 'httpd.conf' nezakomentoval
> 'AddDefaultCharset' tak mi prohlizec spatne zobrazoval
> i dokumenty ktere v sobe meli kodovani uvedeno, tedy
> napr. zpusobem

Ne, zobrazoval je zcela správně. Viz můj minulý příspěvek a další část
tohoto.

> Nemelo by nahodou platit ze kdyz nejakemu dokumentu
> kodovani nastavim, tak by to mel prohlizec akceptovat
> a v konfiguraci standartne nastavene kodovani pouzit
> jen kdyz nejake jine neni uvedene?

Znovu a znovu: meta element http-equiv slouží pouze jako náhražka pro
případy, kdy nemůžete poslat odpovídající hlavičku v HTTP odpovědi.
Pokud ji pošlete, má vždy přednost před meta elementem http-equiv.
Direktivou AddDefaultCharset pouze řeknete serveru, aby u všech
textových typů přidával daný charset. Apache nezkoumá (pomineme-li
moduly typu mod_czech nebo mod_mime_magic) obsah toho, co posílá.

> Nic jineho jsem totiz nemenil a po teto jedine
> zmene se dokumenty v cp1250 i iso8859-2 zobrazuji spravne.

Zobrazovaly se správně i předtím. Když prohlížeči řeknete, že dokument
je v iso-8859-1, je zcela správné, že ho tak zobrazí. Opačné chování
(typické pro MSIE) je příčinou katastrofálního stavu webu jako celku.

> Mozna je to tim ze jsem apache pouzil poprve v zivote
> ale pripada mi to ponekud zmatene a nelogicke.

Zmatené a nelogické vám to možná připadat může, ale jen proto, že jste
si nepřečetl tu specifikaci. Tam je zcela jasně a logicky popsáno, jaký
je vztah hlaviček odpovědi a toho, co je v meta elementech http-equiv.

							  Michal Kubeček