Apache - kodova stranka

Karel Zak kzak na redhat.com
Pondělí Leden 3 14:29:37 CET 2005

On Mon, 2005-01-03 at 12:48 +0100, Michal Kubecek wrote:

> Trochu si odporujete. HTML totiž neumožňuje specifikovat kódování, tuto
> možnost máte teprve v XHTML, kde ho lze specifikovat v XML deklaraci.

Ano nastesti v XML je to zretelnejsi a nekomu kdo to delal doslo, ze
vazat XML na nejaky dalsi standard (protokol) je hloupost.

> Použití meta elementu http-equiv není standardním způsobem, jak
> specifikovat kódování, jak už jsem několikrát napsal, je to jen nouzová
> náhražka pro případ, že nemůžete ovlivnit hlavičky HTTP odpovědi.

HTML soubor ve kterem neni uvedeno kodovani (at uz v podobe <?xml ..>
nebo v http-equiv) je jen mrve seskupeni bytu s kterym nelze dale
rozumne pracovat. To, ze nahodou existuje a muze (a nemusi) byt pouzit
nejaky protokol, jehoz implementace (apache) si na zaklade nejakych
dalsich _externich_ informaci zjistuje kodovani je z meho pohledu jen
shoda okolnosti. Jinak standardizovane != nekonecne chytre.

> Takže,
> i když to tak nevypadá, při použití meta elementu http-equiv se jedná
> o externí specifikaci kódování, stejně jako kdybyste ho poslal rovnou
> (správně) v hlavičce HTTP odpovědi (což z nějakého důvodu nemůžete).

Ja, ale nevidim HTML jako neco co bych mel vazat na HTTP. Podobne jako
jsem schopen pracovat s jpeg v libovolnem jinem prostredi nez je HTTP
prenos tak bych rad pracoval s HTML a libovolnym dalsim souborem.

	Karel

--
Karel Zak <kzak na redhat.com>