Z Linuxu do Win

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Pondělí Leden 3 23:58:52 CET 2005

On Mon, 3 Jan 2005, Petr Pokorný wrote:

> Myslim, ze by jsi musel znovu kompilovat jadro, ale zapisovani na NTFS
> je v jadrech rady 2.4.xx oznaceno jako EXPERIMENTAL s upozornenim na
> moznost poskozeni filesystemu.

Neni to moznost, je to temer jistota. Navic se po kazdem zapisu (pred
pripojenim ve Windows) musi ten filesystem "sanovat" nejakou userland
utilitou.

> (jak je to u 2.6.xx netusim)

Na 2.6 je driver nahrazen novou generaci, kdy sice umi zapisovat bezpecne,
ale velmi omezenym zpusobem (umi pouze editovat existujici soubory a to
navic beze zmeny poctu bloku).

Mimoto existuje projekt Captive, ktery pro zapis vyuziva drivery z
Windows, coz ma sice tu vyhodu, ze to rozumi strukture filesystemu, ovsem
velka spasa to taky neni, lide si stezuji na nevalnou stability, memory
leaky, a hlavne, zivit si v kernelu kusy jadra z Windows neni ideologicky
(a mozna i licencne) prilis ciste. Osobne jsem to nezkousel.

-- Honza Houstek