Tlac cez Windows XP server

Radovan Garabik garabik na kassiopeia.juls.savba.sk
Úterý Leden 4 14:14:11 CET 2005

Do noveho roku zacneme s nasledujucim problemom:
mam tlaciaren (Minolta DiAlta 251, bez postscript modulu). Problem je ze
neviem aky device pouzit na ghostscript, podla www stranky vyrobcu
tlaciaren je PCL5e, ale nech som skusal hocico co ponukol gs --help,
tlaciaren subor iba mlcky zozrala. Ked na nu poslem subor co vznikol
vo Windows so spravnym ovladacom (Print to file), tlac funguje.

A pretoze to ma byt sietova tlaciaren, a pouzivatelia tu pracuju pod
Linuxom, napadlo ma nejako na tento ucel vyuzit jeden pocitac s Windows
XP co je na sieti. Problem je, ze klasicky zdielana tlaciaren pod
Windows ocakava uz rovno subor vo formate vhodnom pre tlaciaren.

Da sa to riesit tym ze na Windows si clovek otvori .ps pod GhostView a
vytlaci (to funguje), ciel je ale dosiahnut aby uzitatelovi stacilo
napisat lpr na svojom pocitaci. Dal by sa nejako rozumne vyuzit
ghostscript na tych XP na tento ucel? Nastavit lpr aby tlacilo cez
smbclient a podobne veci uz nie su problem - problem je donutit XP
aby emuloval postscriptovu tlaciaren. Nejake napady?

| Radovan Garabík http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ kassiopeia.juls.savba.sk     |