kernel 2.6 & irq

Petr Šobáň soban na soban.cz
Úterý Leden 4 15:24:20 CET 2005

marek cervenka napsal(a):
> zdravim,
>
> muze mne nekde zkusenejsi popsat jak funguje sdileni preruseni ve 2.6ce?
> pred nedavnem jsem tu resil, ze se mne o jedno irq pere hostap a eth

Jak je to v kernelu nevím ale v HW na PCI jsou pouze 4 HW (IRQ A,B,C,D)
přerušení které se na PCI konektorech posouvají takže pokud MB má více jak 4 PCI
konektory tak na některých je to stejné přerušení a pokud ještě budete mít 2
karty které umí využít pouze IRQ A a dáte je zrovna do stejných PCI konektorů
které využívají stejný pin pci sběrnice IRQ tak máte smůlu a nic s tím
neuděláte. Prostě jednu pak musíte přehodit jinam.

Tak stejné je to pokud třeba jedna pci karta využívá IRQ A a druhá IRQ B a dáte
je vedle sebe na PCI sběrnici kde většinou ten druhý konektor má ty PCI IRQ
posunuté tak vám vlastně zase vznikne konflikt protože budou obě dvě IRQ z karet
připojené na stejné IRQ na MB.

Jak jsou mapované jednotlivé IRQ PCI je někdy popsáno v manuálu někdy je to na
desce a pod....

Prostě pokud budeš mít dvě karty co mají vyveden IRQ pouze na jeden pin a trefíš
se s nimi do blbých slotů tak to nijak nejde spravit pouze se jedna musí
přehodit jinam.

> tehdy jsem to vyresil rozhozenim karet, jak na to softwarove mne nikdo
> neporadil
>
> co ma clovek delat v pripade noveho zalepeneho pocitace?
>
> urcitym resenim u novych pocitacu je prekompilovat kernel s APIC, coz
> zacatecnici zase moc nebudou chtit
>
> opravdu se ten PCI subsystem neda nastavit napr. na rezim "prvni obsazuj
> volne irq, pote teprve sdilej" ?
>
> (ke cteni sources jsem se bohuzel zatim nedostal)
>
> diky

|    ICQ    179223500                    |