kernel 2.6 & irq

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Úterý Leden 4 15:30:30 CET 2005

On Tue, Jan 04, 2005 at 02:25:15PM +0100, marek cervenka wrote:
> zdravim,
>
> muze mne nekde zkusenejsi popsat jak funguje sdileni preruseni ve 2.6ce?
> pred nedavnem jsem tu resil, ze se mne o jedno irq pere hostap a eth
>
> tehdy jsem to vyresil rozhozenim karet, jak na to softwarove mne nikdo
> neporadil
>
> co ma clovek delat v pripade noveho zalepeneho pocitace?
>
> urcitym resenim u novych pocitacu je prekompilovat kernel s APIC, coz
> zacatecnici zase moc nebudou chtit
>
> opravdu se ten PCI subsystem neda nastavit napr. na rezim "prvni obsazuj
> volne irq, pote teprve sdilej" ?

To musite vysvetlit svemu BIOSu, resp. ty karty proste ve slotech
prehodit. Pokud by to karta umela, slo byt to i pak, ale ocekaval bych za
dvermi katastrofu.

Nicmene z principu neni na sdileni preruseni nic spatneho a na PCI je to
normalni.

Drive na ISA sbernici neslo preruseni sdilet, protoze uz IBM udelalo v
navrhu PC chybu (resp. implementaci serioveho portu). Pak jste musel na
ISA kartu pridat diodu a odpor, aby slo sdilet IRQ fyzicky a mit rozumne
ovladace (aby to slo SW).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz