Jak nahradit znak 0x0D za \n v halde souboru?

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Úterý Leden 4 16:30:45 CET 2005

On Tue, Jan 04, 2005 at 03:25:54PM +0100, Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:
> :-0 co mají PCčka (na těchto strojích běhá DOS/MS Windows) společného s
> dálnopisem?!?! Už první model PC-1 v roce představení měl jako výstupní
> rozhranní monitor (CRT) a vstupní klávesnici. (Na rozdíl třeba od terminálů,
> kde výstupním byla řádková tiskárna a vstupním čtečka děrných štítků).

Tak nějak, jenom to přináší komplikace s tím, že řádek je ukončen dvěma
znaky místo jednoho.

> Výše zmíněná terminologii totiž odpovídá pohybu skutečného tiskového vozíku
> v dávných letech... - tam se skutečně nejprve provedl návrat do startovací
> pozice a teprve potom se pootočil válec s papírem (odřádkovalo se) - nějaké
> takové operace se delají na textové, neřknu-li grafické, obrazovce?

Skutečně jsem ale na nějakém počítači viděl, že když se na výstup poslal
CR, kursor se přesunul na začátek řádku, a když LF, posunul se o pozici
dolů (a případně se odrolovalo). K čemu jsou ale na obrazovce takové
operace v praxi dobré, to zůstává záhadou. Snad jedině pro programy,
které průběžně vypisují aktuální stav, ale ty to stejně dělají přes
backspace...

							  Michal Kubeček