nfs ze Solarisu

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Pátek Leden 7 16:28:10 CET 2005

On Fri, Jan 07, 2005 at 04:02:28PM +0100, Hana Skoumalova wrote:

> Přiznám se, že moc nevím, o čem je řeč. Jak se zkusí, jak funguje
> portmap? A myslím, že nic jako rpc.mount na Solarisu není (asi se to
> jmenuje nějak jinak).

Vzdaleny pocitac se pripoji na port 111 (rpc) a zepta se na jakem portu
ma hledat mountovani a na kterem nfs. Pta se na cisla z /etc/rpc, tedy
nejprve na 100005, pokud mu portmap neodpovi, zkousi standardni port
627. Pak se dotaze na 100003 (nfs) a pripoji svazek.

> Mně je hlavně divné, proč mi to doma nefunguje, když v práci to mám taky
> tak a jde to. Pro začátek jsem se tedy pustila do patchování toho
> Solarisu, a když to ani potom nepůjde, zkusím ten tcpdump.

Ja bych nejprve objevil pricinu nez bych se pustil do bezhlaveho
patchovani chudinky Solarisu. Treba me ten tcpdump pomohl uplne
brutalne! Hned jsem videl, ze nejakej router po ceste si chytrak zahral
na firewall a vracel mi ICMP port firewalled.

-- Dalibor Straka