aky max. rate (HTB) na uplink ?

Jan Satko satko na quanto.nr.sanet.sk
Sobota Leden 8 17:41:15 CET 2005

Zdravim.
Nevie niekto o nejakej formulke (vzorci) na zaklade ktoreho si urcit aku
maximalnu rychlost nastavit na uplink. U HTB myslim rychlost pre
root-class. T.j. rate resp. ceil.

Som pobehal viacero stranok a jeden pise ze dobre nastavit rychlost
mensiu, lebo predsa len rychlost shapera nie je rovna ciara ale kolize to
mierne okolo stredu. Nasiel som jeden manual popisujuci nastavene HTb pre
adsl spojenie, kde rychlost bola nastavena na cca 70% oficialnej rychlosti
uplinku. Na druhu stranu som ale nasiel aj dokument, kde bola rychlost
(rate aj ceil) nastavena na rychlost sietovky (100 mbit) a dalej pasma
rozdelene medzi klientov, kde ich sucet PRESNE zodpovedal rychlost
uplinku smerom k providerovi. Autor samozrejme pisal, ze vsetko slape ako
ma.

To su dve protichodne riesenia. Dumam nad tym, ktore si vybrat ?
Povedzme ze mam 2mbit uplink a za nim uzivatelov podelenych na 256-ky a
128-ky. Ak znizim rychlost root-class, tak potom musim znizit aj rychlost
klientom, co sa mi moc nezda.

Vdaka za nazory.

--
   Bc. Jan 'EIS' Satko       Slovak University of Agriculture
 network & system manager            Tr. A. Hlinku 2