aky max. rate (HTB) na uplink ?

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Sobota Leden 8 18:59:21 CET 2005

On Sat, Jan 08, 2005 at 05:41:15PM +0100, Jan Satko wrote:
> Zdravim.

Tez zdravim,
> Nevie niekto o nejakej formulke (vzorci) na zaklade ktoreho si urcit aku
> maximalnu rychlost nastavit na uplink. U HTB myslim rychlost pre
> root-class. T.j. rate resp. ceil.

Doporucuji stranky Martina Devery tusim, ze luxik.cdi.cz/~devik
pripadne /~devik/qos/htb. Dale precist www.lartc.org o htb, pfifo a sfq.
Staci tyto tri.

> Som pobehal viacero stranok a jeden pise ze dobre nastavit rychlost
> mensiu, lebo predsa len rychlost shapera nie je rovna ciara ale kolize to
> mierne okolo stredu. Nasiel som jeden manual popisujuci nastavene HTb pre
> adsl spojenie, kde rychlost bola nastavena na cca 70% oficialnej rychlosti
> uplinku. Na druhu stranu som ale nasiel aj dokument, kde bola rychlost
> (rate aj ceil) nastavena na rychlost sietovky (100 mbit) a dalej pasma
> rozdelene medzi klientov, kde ich sucet PRESNE zodpovedal rychlost
> uplinku smerom k providerovi. Autor samozrejme pisal, ze vsetko slape ako
> [...]

Typicky ADSL modemy maji vlastni buffer. A kdyz potrebujete
prioritizovat dns dotaz, tak se od vas sice posle jako prvni, ale musi
si pockat, az se vyprazdni cela nahromadena fronta v modemu a pak projde
skrz. Rychlost se voli nizsi proto, aby jinde nez u vas fronta
nevznikala.

> To su dve protichodne riesenia. Dumam nad tym, ktore si vybrat ?
> Povedzme ze mam 2mbit uplink a za nim uzivatelov podelenych na 256-ky a
> 128-ky. Ak znizim rychlost root-class, tak potom musim znizit aj rychlost
> klientom, co sa mi moc nezda.
Ne, staci, kdyz soucet rate nepresahne rate root-classy. Dale ceil zande
classy nesmi byt vyssi nez ceil root class, atd. vse je to v dokumentaci
;).

> Vdaka za nazory.

Abych nezapomel: Autor htb je cech a ma k tomu i ceskou dokumentaci.
Dale doufam, ze je vam jasne, ze se da omezovat rychlost pouze odchozich
dat. Prichozich jde take, ale chce to dalsi veci navic.

-- Dalibor