transparentne proxy v LAN a aj na serveri

Roman Fordinal aben na webcom.sk
Neděle Leden 9 22:00:26 CET 2005

pre mensiu LAN-ku (do 10 compov) som sa rozhodol spravit proxy.
squid som vcelku rozbehal, ale samozrejme je mojim prianim ma ho
transparentny.
aby squid bezal transparentne, som podla manualu dokazal a pri
routingu som si pomohol pravidlom iptables ktore presmerovava
port 80 na 3128 v PREROUTINGu.
toto vsak nefunguje na localne poziadavky priamo toho stroja (192.168.5.1)
to znamena, ze ked sa mi niekto prihlasi na Xserver na 192.168.5.1
a pouziva browser, tak packety neprechadzaju pravidlom PREROUTING.
vie mi niekto poradit ako mam zariadit aby mi toto fungovalo?