cp vs. dump/restore (was: kopie hdd s linuxem na jiny hdd)

Pondělí Leden 10 14:16:32 CET 2005

On Mon, 10 Jan 2005, Matus UHLAR - fantomas wrote:

> dump a restore su podla mna skvele veci, len sa obavam ze nie su 100%
> kompatibilne medzi roznymi filesystemami...

100% kompatibilni urcite nejsou uz jen z toho duvodu, ze ruzne filesystemy
muzou mit sve specificke vlastnosti, ktere nelze do jineho filesystemu
bezeztratove transformovat.

Na druhou stranu je format dumpu celkem ustaleny (i kdyz spis tou
formou, ze to kdysi na BSD udelali nejakym zpusobem a vsichni se pak bali
to zmenit <g>), a tudiz na te zakladne urovni to kompatibilni obvykle je.

Napriklad se mi bez problemu darilo rozbalit dumpy ze Solarisoveho UFS
linuxovym restorem pro Ext2/3.

Ale pokud jde prvoplanove o transport souboru mezi ruznymi fs, tak to asi
neni ten nejlepsi zpusob.