samsung 80/32 GB x DMA :(

Tomáš Němec borg.dax na quick.cz
Středa Leden 12 11:41:49 CET 2005

Milan Keršláger píše v Út 11. 01. 2005 v 21:19 +0100:
			Zdravím,
	popravdě jsem ani nechtěl na tento mail reagovat,
ale psát bludy o tom, že za pomoci switchování s určením jestli disk je
master nebo slave. Se rozhodne, že chipset mainboardu najde disk buď
jako
32GB nebo 80GB ... je děs.  Řekl bych, že naswitchování na master/slave
na
disku, s kšandou k IDE je k něčemu jinému, než je velikost disku. Ten
samotný Samsung obsahuje další variace k naswitchování velikost disku.
Osobní zkušenost. :-)

> Pokud nebyl 80 GB disk nalezen, mate pravdepodobne spatne nastavene
> switche (master/slave). Hranice, kdy narazite na omezeni velikosti, je
> kolem 137GB, pak musite mit ATA/100.

	Proč tady píšete takové nesmysly o omezení velikosti, nebo to příště
formulujte lépe (správně). Omezení velikosti se týká chipsetu, a nemá s
diskem nic společného, a jestli má disk ATA 100. Kdyby jste si udělal
čas tak třeba tady -
            http://www.memoiren-der-deutschen-mark.de/c636.htm

Tak zjistíte že disk podporuje  Ultra ATA/133 a je to tedy ATA-7  , snad
vám tyto specifikace něco říkají.

> Po startu napiste prikaz 'dmesg' a prohlednete si, co to o discich rika.

	Ovšem lépe je to   dmesg | grep hda   , alespoň dotyčný nemusí ve
výpisu lovit.

> hdparm /dev/hda
> hdparm -d1 /dev/hda  # zapnuti DMA

/sbin/hdparm -d1 /dev/hda   # je povolení a zakázání DMA

> Parametr -c slouzi k zapinani 32 bit I/O (hodnota 1 normalni, hodnota 3
> pak vcetne synchronizacnich sekvenci), vice viz: man hdparm

	Osobně na všech PC co se starám není nutné zapínat podporu DMA ručo, v
MDK mi to nabíhá auto. Ale podporu za pomoci  -c1  nebo -c3  musím zadat
při spouštění.

> Disk jede na nejrychlejsi moznou rychlost (udma2). Vic neumi, protoze je
> stary.

		Tímhle jste mne rozbil.?!  Starý?  Já ho mám podle záručáku  14 měsíců
v jednom PC, protože pouze Samsungy  a Maxtory  podporují UltraATA/133
a pokud mám k tomu adekvátní sběrnici je škoda tam rvát disky s
UtlraAta/100.  Jinak pokud by jste řádně četl e-mail na který jste
odpovídal tak by jste věděl, že je tam vypsaná specifikace disku  viz-

           DMA: mdma0 mdma1 mdma2
           udma0 udma1 *udma2 udma3 udma4 udma5 ?<<<
           PIO: pio0 pio1 pio2 pio3 pio4

	Takže disk jak je vidět byl nalezen s maximální možností
jako udma5 . :-)

P.S. Doporučuji koupit nebo pouze přečíst tuto knihu o hardware -
		http://www.knihy.cpress.cz/pocitac/Book.asp?ID=700

                                Hezký den
                                           Tomáš Němec
--