samsung 80/32 GB x DMA :(

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Čtvrtek Leden 13 23:29:59 CET 2005

On Thu, Jan 13, 2005 at 11:07:30PM +0100, karpi wrote:

> -x- Jak zapnout v jádře podporu pro desku? jediné moduly, které mě
> napadají, tak mám:

Napiste lspci, tam uvidite typ chipsetu. Pouzijte genericke jadro od
distributora a muzete si byt temer jisty, ze podporu pro svuj chipset
mit budete. Nekompilujte vlastni, kdyz to neumite nebo jste narazil na
nejaky problem.

> -x- Výpis z dmesg předkládám, ale asi v něm nic nového: Disk je sám na
> kšandě (Tedy 80 žílová asi zrovna neni, pokud jsem počítal správně tak

Aby vam to jelo ATA/66, musite mit 80 zilovy kabel. Takze vase UDMA2
(tj. ATA/33) je dano pouzitou ksandou. Nicmene s DMA to nema nic
spolecneho, protoze to bylo k dispozici uz drive.

> 40. Pro dma musí být nějaká zvláštní kšanda?), Je tam napinovanej jako
> mástr + jeden pin právě na těch 32 GB - není divu že ho dmesg jako 32GB
> taky vidí..:

A co to dela bez toho omezeni na 32GB? Zavede to jadro nebo se to
zastavi, kdyz se ma po POST testech (test pameti, detekce disku) zavest
zavadec (LILO, Grub)?

> alnagon_map root # dmesg | grep hda
> Kernel command line: root=/dev/hda3 vga=5
> hda: SAMSUNG SP0802N, ATA DISK drive
> hda: max request size: 1024KiB
> hda: Host Protected Area detected.

Tohle je zpusobene but tim omezenim na 32GB nebo je na tom disku neco
ulozeno tak, abyste k tomu nemohl - a tim padem proste ten disk "na
plno" nefunguje. Na nize uvedene adrese je odkaz na nastroj, ktery by (v
pripade, ze to neni zpusobeno tim jumperem na 32GB omezeni) mohl to
omezeni zrusit:

http://www.sleuthkit.org/informer/sleuthkit-informer-17.txt

> alnagon_map root # hdparm -i /dev/hda |grep udma2
>  UDMA modes: udma0 udma1 *udma2
> *alnagon_map root # hdparm -I /dev/hda |grep udma2
>         DMA: mdma0 mdma1 mdma2 udma0 udma1 *udma2 udma3 udma4 udma5

-I je informace prectena z disku
-i je informace zjistena pro bootu

Cetl jste manualovou stranku (man hdparm)?

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz