samsung 80/32 GB x DMA :(

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Čtvrtek Leden 13 23:55:40 CET 2005

> -x- Jak zapnout v jádře podporu pro desku?

> CONFIG_BLK_DEV_ALI15X3=m

Je potřeba zavést tenhle modul. A potom zapnout DMA pomocí hdparm.

Lepší je to ale rovnou zkompilovat do jádra a ještě zapnou volbu "Use PCI DMA
by default when available". Pak se DMA zapne samo hned jak jádro najede.

> kšandě (Tedy 80 žílová asi zrovna neni, pokud jsem počítal správně tak
> 40. Pro dma musí být nějaká zvláštní kšanda?),

80 žilový kabel je potřeba až pro ATA66 a výš. Tenhle čipset má maximálně
ATA33, takže není potřeba (i když se jeho použitím nic nezkazí).

> Je tam napinovanej jako
> mástr + jeden pin právě na těch 32 GB - není divu že ho dmesg jako 32GB
> taky vidí..:

Právě, že to divný je, protože jádro by to mělo po nabootování poznat a vidět
celou velikost. Pokud to teda není nějaké straší jádro, tam se ještě musela
zapnout volba "auto geometry resize support" nebo tak nějak.

> takže by skutečně pomohlo fashnout ten bios?

No flashnout BIOS na poslední dostupnou verzi není nikdy na škodu.

> Pak bude vidět všech 80GB a
> pojede DMA? Opravdu?

Mícháte dvě věci dohromady. DMA nefunguje, protože nemáte zavedený ten modul
(viz nahoře). To druhé je sice omezení BIOSu a s novou verzí se vyřešit může,
ale nemusí, protože výrobci desek už na podporu starých modelů kašlou.

Ctirad