Preroutovani IP

Michal Rybárik michal na rybarik.sk
Sobota Leden 15 15:21:26 CET 2005

dobry den,

DR> Dobry den, resim nasledujici problem. Mam od sveho providera
DR> pridelenych 32(netmask 255.255.255.224) ip adres v rozsahu
DR> (prikladova serie) 82.120.20.64 - 82.120.20.95 - gw je .94, prvni
DR> pouzitelna je 65, posledni 93. 64 a 95 jsou broadcast. Kdyz tyto
DR> ip vsechny naroutuju na 1 pc, tak je muzu pouzivat. Ovsem v tom pc

vidim ze uz vas sprdli za offtopic, poradili niekolko advanced
rieseni, ale to najzakladnejsie riesenie tu este nepadlo.

podla toho co som vyrozumel, chcete k linux routeru pripojit na 4
rozhrania po jednom serveri, a kazdemu z nich dat po 2 ip adresy. pre
kazdy interface a server na nom zaveseny potrebujete jeden subnet, v
nom 1 IP pre gateway a 2 IP pre server, celkovo 3 IP. plus network a
broadcast je to 5 IP, najmensi subnet ktory mozte pouzit je /29 teda 8
IP, 3 ostanu bohuzial nevyuzite. Ak by vam na kazdy server stacila 1
IP adresa, alebo by ste pichli dva servre do jedneho subnetu, bude to
o dost setrnejsie.

anyway, v tejto situacii potrebujete 4 subnety po 8 adries, ak mate na
router naroutovany subnet s 32 adresami a IP-cky z tohto subnetu nie
su zatial pouzite na vonkajsom interface toho routera, bude to prave
stacit. nakolko vsak pisete ze providerova gw je posledna IP z toho
subnetu, stacit to nebude. musite zrevidovat svoje poziadavky alebo
poziadat providera aby na pripojenie vasho routra pouzil inu IP a na
nu naroutoval tych 32 adries.

subnet ktory vam provider naroutuje, si rozdelte na tolko casti, kolko
potrebujete, teda na 4 casti po 8 adries. (pripadne 3 casti po 8 a 2
po 4). tu musite providera poziadat o zmenu subnetu na verejnom
rozhrani, lebo pri sucasnom nastaveni su ip-cky ktore chcete
pridelovat pre neho priamo pripojene, nie routovane za vasim routerom.
mozte pouzit pri rozdeleni 8+8+8+4+4 posledny subnet na prepojenie s
isp, u providera sa zmeni maska, vy date na verejny interface
zostavajucu IP z toho subnetu. zvysne 4 subnety nastavite na vase 4
sietovky, spravne nastavite default gateways, provider u seba nastavi
ani tie 4 subnety routoval cez vasu ip-cku na verejnom interface, a
tradaaa. (a ak by ste mali na verejnom rozhrani ip-cku z ineho
subnetu, nemusel by routovat 4 subnety, mohol by ich agregovat na
jeden velky).

anyway, to rozdelenie na 4 interfacy a 2 aliasy na kazdom serveri mi
nejde do hlavy, preco prave takto??

--
s pozdravom
michal na rybarik.sk